Pochwa i krocze po porodzie – jaki zabieg wybrać?

Poród siłami natury to ogromne wyzwanie dla każdej kobiety. To nie tylko wysiłek fizyczny i emocjonalny w trakcie rodzenia, ale również szereg zmian w wyglądzie miejsc intymnych. W większości przypadków pochwa i krocze nie wracają już w stu procentach do stanu sprzed ciąży i porodu. Wiąże się to nie tylko z mniej estetycznym wyglądem, ale często również z bólem i dyskomfortem. Na szczęście z pomocą przychodzi ginekologia plastyczna, a konkretniej zabieg waginoplastyki.

Jak zmienia się pochwa po porodzie?

Pochwa jest jednym z najbardziej rozciągliwych narządów, dzięki czemu właśnie kobiety mogą rodzić naturalnie, a dziecko bez problemu może przez nią przejść. Z czasem tkanki po porodzie zaczynają się obkurczać, jednak nie wracają do stanu sprzed ciąży. Tracą swoje napięcie i elastyczność, robią się wiotkie. Z wiekiem ten problem tylko się pogłębia, co jest uwarunkowane zmianami hormonalnymi zachodzącymi w kobiecym ciele.

Naturalnie pochwa osłonięta jest przez wargi sromowe mniejsze, jednak po porodzie siłami natury zdarza się, że jest ona widoczna, tworząc tak zwany „ziejący srom”. Mówimy o nim wtedy, gdy wejście do pochwy jest nadmiernie odsłonięte i poszerzone powodując ból i dyskomfort podczas wykonywania codziennych czynności (noszenie obcisłej bielizny, ćwiczenia fizyczne, jazda na rowerze). Pacjentki skarżą się również na ciągłe upławy, które powodują uczucie dyskomfortu.

Problemy z osiągnięciem orgazmu

Jednak ból to nie wszystko. Wraz ze zmienioną budową miejsc intymnych pojawia się problem z osiągnięciem orgazmu. Gdy pochwa jest zbyt luźna dużo trudniej jest ją stymulować, tak aby kobieta mogła osiągnąć rozkosz. Bardzo często występuje też szereg zmian okołoporodowych, o których Pacjentka nie wie, a które dadzą o sobie znać po jakimś czasie. To wszystko przekłada się bezpośrednio na odczuwanie podczas zbliżeń intymnych.

Kobiety, które mają problem z osiągnięciem orgazmu po porodzie lub są niezadowolone z wyglądu swoich miejsc intymnych bardzo często rezygnują z seksu całkowicie. Przekłada się to nie tylko na ich relację z partnerem/partnerką, ale także na ich poczucie własnej wartości. Pojawiają się kompleksy, a nierzadko również depresja.

Częstsze infekcje intymne

U kobiet, które przebyły poród siłami natury, a ich narządy intymne zmieniły swój wygląd, zmieniają się także ich funkcje. Zbyt luźne tkanki przestają osłaniać wejście do pochwy, co przekłada się na zwiększone ryzyko występowania infekcji intymnych oraz urazy mechaniczne. Dzieje się tak m. in. ponieważ po porodzie może zmniejszyć się odległość pomiędzy wejściem do pochwy a odbytem. Kiedy dodatkowo pochwa przestaje być osłaniania przez wargi sromowe mniejsze łatwiej jest przenieść bakterie znajdujące się w okolicy odbytu.

Częstsze infekcje intymne to ból, dyskomfort i częstsze wizyty u lekarza. Niestety nawet najlepsza pomoc farmakologiczna jest tylko doraźnym rozwiązaniem problemu, który wciąż będzie nawracać do czasu przywrócenia pochwie jej dawnego wyglądu.

Problemy z osiągnięciem orgazmu

Jak wygląda zabieg waginoplastyki?

Aby skutecznie się go pozbyć najlepiej wykonać waginoplastykę, czyli plastykę pochwy i krocza po porodzie. Jest to zabieg, który przywraca miejscom intymnym nie tylko dawny wygląd, ale i funkcje, które utraciły. Pacjentki, które się na niego decydują mogą skutecznie pozbyć się kompleksów dotyczących wyglądu pochwy i cieszyć się życiem. Po waginoplastyce ich życie intymne także zmienia się na lepsze. Węższe wejście do pochwy pozwala łatwiej osiągnąć orgazm i zdecydowanie zwiększa doznania u obojga partnerów.

Waginoplastyka to zabieg, który zmienia życie kobiet. Co najważniejsze, jego efekty są trwałe, więc nie ma konieczności powtarzania go w przyszłości. Pacjentki, które się na niego zdecydowały skutecznie mogły pozbyć się nawracających infekcji intymnych oraz bólu, który towarzyszył im każdego dnia. Ważne jest jednak to, aby wybrać lekarza specjalizującego się w tego typu zabiegach.