Labioplastyka

Labioplastyka procedura, która łączy zabieg medycyny estetycznej i ginekologii plastycznej polegający na plastyce warg sromowych mniejszych lub większych, aby zmienić ich wielkość i kształt.

Labioplastyka warg sromowych pozwala na znaczną poprawę komfortu życia. Zabieg wykonuje się nie tylko z uwagi na kwestie estetyczne, ale najczęściej zdrowotne, gdyż zbyt duży rozmiar lub asymetria warg sromowych mogą doprowadzić do częstych infekcji lub trudności podczas długiego siedzenia, czy uprawiania sportów takich jak bieganie, jazda na rowerze, jazda konno.

Współżycie także może powodować ból lub dyskomfort, co jest uciążliwe nie tylko dla pacjentki, ale także jej partnera, gdyż może prowadzić do unikania kontaktów seksualnych i braku satysfakcji podczas zbliżeń. Remedium na te dolegliwości jest właśnie labioplastyka.

Przeciwwskazania do zabiegu labioplastyki

• Aktywna infekcja okolic intymnych
  • Miesiączka
  • Uczulenie na preparaty stosowane podczas znieczulenia
  • Aktywny proces zapalny w miednicy mniejszej
  • Aktywna choroba nowotworowa
  • Kolagenopatie

Na czym polega zabieg labioplastyki?

Podczas zabiegu stosowany jest laser lub radiofrekfencja. To od lekarza i uwarunkowań osobistych każdej pacjentki zależy metoda wykonania zabiegu. Znieczulenie podawane jest miejscowo, aby zapobiec możliwym następstwom znieczulenia ogólnego i aby móc bezproblemowo usunąć nadmiar tkanki. Zwykle dla uzyskania odpowiedniego efektu trzeba też dokonać plastyki fałdów bocznych kapturka łechtaczki lub napletka łechtaczki. Coraz częściej stosowana jest metoda laserowa, która przynosi wymierne korzyści. Laser jest bardzo dokładny, sprawia także, że rekonwalescencja jest znacznie szybsza. Co więcej, stymuluje tkankę do szybszej regeneracji. W wyniku zabiegu dochodzi do zmniejszenia i wymodelowania warg sromowych mniejszych, co przekłada się na komfort i styl życia pacjentki.

Powodów przerostu lub asymetrii warg sromowych może być wiele, począwszy od uwarunkowań genetycznych, a skończywszy na urazach poporodowych, starzeniu się organizmu. Jak więc widać przyczyn problemów z wargami sromowymi może być wiele i często występują one niezależnie od pacjentki.

Efekty labioplastyki

Zabieg pozwala przede wszystkim na przywrócenie komfortu psychicznego pacjentki, w tym zapewnienie lepszego samopoczucia i odbudowanie pewności siebie. Ponadto labioplastyka pozwala na czerpanie większej satysfakcji z codziennych aktywności w tym z życia seksualnego. Dzięki poprawnie wykonanemu zabiegowi pacjentka nie odczuwa już dolegliwości spowodowanych przez długotrwałe siedzenie czy noszenie obcisłej bielizny lub stroju kąpielowego. Możliwy jest także powrót do aktywności fizycznej i wykonywanie ćwiczeń bez bólu i stresu. Zabieg przynosi więc efekty zarówno w sferze psychicznej, jak i fizycznej. Pacjentki po nim odzyskują radość, stają się pewniejsze siebie i skłonne do podejmowania nowych wyzwań. Zabieg po konsultacji lekarskiej zalecany jest każdej kobiecie, która odczuwa dolegliwości związane z przerostem i asymetrią warg sromowych.