Antykoncepcja długoterminowa

Antykoncepcja

Implant antykoncepcyjny stanowi odwracalną metodą długotrwałego zapobiegania ciąży.

Odznacza się wysoką skutecznością, stanowiąc jednocześnie wygodną alternatywę dla tradycyjnej terapii hormonalnej. Nie wymaga bowiem regularnego przyjmowania tabletek oraz zmieniania plastrów antykoncepcyjnych i krążków. Niewielki implant, o długości 4 cm i 2 mm średnicy, wszczepiany jest pod skórę przedramienia. Umożliwia to stopniowe wydzielanie odpowiednie dawki hormonu.

Ile kosztuje antykoncepcja długoterminowa?

Sumaryczny koszt implantu antykoncepcyjnego i jego wszczepienia w Łodzi waha się od 1000 do 1500 zł w zależności od gabinetu lekarskiego. Warto pamiętać jednak o tym, iż jest to jednorazowy wydatek, który zapewnia skuteczną ochronę przed ciążą przez kilka lat. Zabieg antykoncepcji długoterminowej możesz przeprowadzić w specjalistycznym gabinecie dr. Dawida Lisieckiego. Zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego i umówienia konsultacji ginekologicznej.

Przeciwwskazania do przeprowadzenia antykoncepcji długoterminowej

• Alergia na składnik implantu
  • Zakrzepica
  • Nowotwór złośliwy hormonozależny
  • Choroby wątroby
  • Krwawienie z dróg rodnych o nieznanej przyczynie

Ewentualne przeciwwskazania oraz wątpliwości pacjentka może przedyskutować z lekarzem podczas konsultacji poprzedzającej zabieg. Jest to najlepszy moment na dopasowanie metody antykoncepcyjnej dla konkretnej pacjentki.

Na czym polega antykoncepcja długoterminowa?

Implant antykoncepcyjny stanowi długoterminową, skuteczną i odwracalną metodę antykoncepcji. Zawiera 68 g etonogestrelu zaliczanego do grupy gestagenów, który jest stopniowo uwalniany, zapewniając ochronę przed ciążą przez okres 3 lat. Jest to antykoncepcja długoterminowa, z której mogą skorzystać kobiety ceniące sobie wygodę stosowania. Sprawdza się także u tych pacjentek, które nie mogą lub nie chcą przyjmować doustnej antykoncepcji. Jest tym samym alternatywą dla kobiet z cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym oraz dla tych pacjentek, które ukończyły 35 rok życia i mają dodatkowe obciążenia.

Sam zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu jest bezbolesny. Implant zostaje umieszczony przez dr. Dawida Lisieckiego pod skórą przy pomocy specjalnego aplikatora. Zakładany jest na ręce niedominującej, w odległości ok. 8-10 cm od zgięcia łokcia. Przed wykonaniem zabiegu konieczne jest przeprowadzenie konsultacji ginekologicznej. Warto pamiętać o tym, iż założenie implantu antykoncepcyjnego w Łodzi powinno odbywać się pomiędzy 1 a 5 dniem cyklu, jeśli wcześniej nie stosowano innych metod hormonalnego zapobiegania ciąży.

Efekty antykoncepcji długoterminowej

Antykoncepcja długoterminowa stanowi wyjątkowo skuteczną i dyskretną formę zabezpieczenia. Implant jest niewidoczny, może być jedynie wyczuty palpacyjnie dłonią. Jego skuteczność szacowana jest na ponad 99,5%. Zapobiega owulacji oraz hamuje cykliczne dojrzewanie błony śluzowej macicy. Należy przypomnieć jednak, iż antykoncepcja hormonalna nie zmniejsza ryzyka zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową.

Efekt utrzymuje się przez okres 3 lat. Po tym czasie pacjentka może kontynuować terapię i zdecydować się na wszczepienie nowego implantu. Warto podkreślić także, iż może on zostać w każdej chwili usunięty. Powrót płodności zajmuje kilka tygodni. Stosując antykoncepcję długoterminową, pacjentka może odczuwać działania niepożądane. Występują one jednak rzadziej niż w przypadku stosowania tabletek hormonalnych.