Terapia suchości pochwy

Suchość pochwy związana jest z niewystarczającą produkcją śluzu.

Dolegliwość nie tylko wywołuje dyskomfort, ale także świąd oraz ból podczas stosunku seksualnego. Najczęściej związana jest z obniżeniem poziomu estrogenu, który odpowiada za produkcję śluzu oraz utrzymanie odpowiedniej elastyczności ścianek pochwy. Do obniżenia stężenia hormonu dochodzi najczęściej w okresie menopauzy oraz w przebiegu niektórych chorób.

Ile kosztuje terapia suchości pochwy?

Terapia suchości pochwy jest skutecznym sposobem leczenia dolegliwości bólowych. Dodatkowo zmniejsza ryzyko występowania nawracających infekcji intymnych o podłożu bakteryjnym, grzybiczym i mieszanym. Cena leczenia zaczyna się od 1000 zł w zależności od wybranej metody leczenia, gabinetu lekarskiego i ustalana jest indywidualnie po konsultacji. Chcesz podjąć terapię atrofii pochwy w Łodzi? Skorzystaj z pomocy lekarza specjalisty Dawida Lisieckiego, który świadczy kompleksowe usługi w zakresie ginekologii estetycznej.

Przeciwwskazania do terapii suchości pochwy

Wśród przeciwwskazań do laserowego leczenia suchości w pochwie można wymienić:

• Miesiączkę
  • Nieprawidłowe wynik badania cytologicznego
  • Infekcje intymne
  • Stany zapalne w obrębie pęcherza moczowego
  • Aktywne choroby nowotworowe
  • Zranienia i owrzodzenia w pochwie
  • Stosowanie leków światłoczułych (np. retinoidów)
  • Spożywanie naparów z dziurawca lub nagietka

Przed przystąpieniem do zabiegu konieczne jest odbycie konsultacji z lekarzem specjalistą, który wykluczy ewentualne przeciwwskazania. W przypadku leczenia chorób przewlekłych warto skonsultować się także z lekarzem prowadzącym.

Na czym polega terapia suchości pochwy?

Leczenie suchości pochwy zależeć będzie od jej przyczyny. Niekiedy może być bowiem związana z występowaniem infekcji grzybiczej lub bakteryjnej. W takim przypadku po wyleczeniu infekcji ustępują także objawy suchości pochwy. Doraźnie można korzystać z dedykowanych żeli oraz globulek dopochwowych, które mogą zmniejszać codzienny dyskomfort. Wśród innych metod leczenia można wymienić m.in. ostrzykiwanie osoczem bogatopłytkowym, tropokolagenem, czy zabieg z użyciem radiofrekfencji, które mają na celu pobudzenie produkcji kolagenu.

W przypadku pomenopauzalnej suchości pochwy warto na przykład zdecydować się na terapię laserową. W czasie zabiegu przeprowadzanego w gabinecie dr. Dawida Lisieckiego następuje stymulacja produkcji kolagenu oraz jego odbudowa. To właśnie włókna kolagenowe odpowiadają m.in. za obkurczanie ścianek pochwy oraz ich elastyczność. Zabieg jest w pełni bezbolesny i nie wymaga hospitalizacji. Trwa zaledwie 30 min i przeprowadzany jest bez znieczulenia. Leczenie polega na naświetlaniu tkanek specjalnie wyprofilowaną głowicą. Zaraz po wizycie w gabinecie specjalisty, pacjentka może powrócić do codziennych aktywności.

Efekt terapii suchości pochwy

Podczas laserowej terapii suchości pochwy w Łodzi następuje regeneracja włókien kolagenowych, które stają się grubsze i krótsze. Oprócz ujędrnienia i nawilżenia pochwy następuje także jej uelastycznienie. Zabieg pozwala tym samym na zmniejszenie odczuwania uciążliwych dolegliwości, w tym dyskomfortu, świądu oraz bólu towarzyszącego stosunkom seksualnym. W efekcie leczenie pozytywnie wpływa na jakość życia seksualnego.

Pierwsze rezultaty można odczuć już kilkanaście dni po przeprowadzeniu zabiegu. Stanowi jednocześnie świetną profilaktykę, która zapobiega rozwijaniu się infekcji intymnych. Efekt utrzymuje się około roku. Niekiedy zachodzi jednak konieczność powtórzenia zabiegu. W czasie rekonwalescencji należy zrezygnować ze współżycia oraz zabezpieczyć bieliznę wkładkami. Przez kilka dni po naświetlaniu mogą pojawiać się upławy.